شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

همه چیز درباره رنگ ها و چسب های ترافیکی

سرفصل‌های مقاله

رنگ ها و چسب های ترافیکی از مهم ترین تجهیزات ترافیکی است.که از دیرباز تاکنون در ایجاد ترافیک‌های روان و همچنین حفظ جان رانندگان و افراد.پیاده نقش مهمی ایفا کرده است.و از مهم ترین وسایل ترافیکی هدایت کننده.می باشد. رنگ های ترافیکی برای مشخص کردن مسیر ها و ایمنی بیشتر، در جاده و خیابان ها استفاده می شوند.

 

رنگ ها و چسب های ترافیکی

به منظور افزایش دید راننده ها در طول شب و تسلط بیشتر بر جاده.در شرایط بد آب و هوایی از دانه های شیشه ای بازتابنده ای در رنگ های ترافیکی کمک می گیرند. این روش یکی از موثرترین راه ها برای نشانه گذاری خطوط جاده ها محسوب می شود.برای آشنایی کامل با انواع، مشخصات و ویژگی های رنگ ها و چسب های ترافیکی به بررسی این مقاله می پردازیم.

 

مشاوره خرید رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی

رنگ ترافیکی یک نوع رنگ یا برچسب خاص است.که برای استفاده در پروژه‌های راهنمایی و رانندگی، علامت گذاری سطح جاده‌ها و تونل‌ها، علامت گذاری پارکینگ‌های شخصی و عمومی، مشخص کردن محل پارک و محل عبور عابر پیاده و مشخص کردن حاشیه جاده در اماکن مختلف طراحی شده است. این رنگها دارای برخی ویژگی‌های منحصر به فرد هستند.که باعث می‌شود استفاده از آنها در پروژه‌های ترافیکی توجیه پذیر بوده و نسبت به رنگ‌های معمولی از برتری بیشتری برخوردار باشند. انواع رنگ های ترافیکی موجود در بازار، دارای برخی ویژگی‌های مشترک بوده که این ویژگی‌ها برای استفاده در شرایط محیطی مختلف و نامناسب ایده آل هستند.

همچنین سعی شده است که برخی ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد.در هر کدام از این رنگ‌ها به وجود بیاید تا کاربرد خاص هر کدام از آنها نیز حفظ شود. به همین دلیل می‌بینیم که.در بین محصولات آنها با واژه‌هایی مانند رنگ ترافیکی سرد ترموپلاست یا رنگ ترافیکی گرم ترموپلاست.مواجه می‌شویم که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

 


بیشتر بخوانید: رنگ های ترافیکی چیست؟ و بررسی کامل مشخصات


رنگ ترافیکی

 

ویژگی‌های اصلی رنگ ترافیکی

برای شناخت رنگ ها و چسب های ترافیکی ابتدا باید به بررسی این سوالات بپردازیم. چه دلیلی وجود دارد که یک رنگ برای کارهای ترافیکی مناسب باشد و امکان استفاده از رنگ های دیگر وجود نداشته باشد؟ آیا این رنگ ها از همان ابتدا برای پروژه‌های ترافیکی در نظر گرفته شده‌اند؟ آیا امکان استفاده از سایر رن گها وجود ندارد؟ و … .برای افرادی که فقط نیاز به مشخص کردن یک محدوده ترافیکی دارند، هیچ تفاوتی بین رنگ‌های ترافیکی و رنگ‌های معمولی وجود ندارد. اما زمانی تفاوت اصلی آشکار می شود.که برا اساس قوانینی مقررات ملی و بین المللی به طراحی و پیاده سازی رنگ های ترافیکی بپردازیم.

اصلی ترین ویژگی‌های استاندارد رنگ ها و چسب های ترافیکی:

  • چسبندگی بالا به سطوح مختلف
  • مقاومت سایشی بالا
  • مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف
  • خشک شدن سریع

 

انواع رنگ ترافیکی

با توجه به این توضیحات، انواع رنگ های ترافیکی را می‌توانیم در چهار دسته زیر قرار دهیم:

 

  • رنگ ترافیکی سرد ترموپلاست

رنگ‌ ترافیکی اکریلیک بر پایه رزین‌های کلروکائوچو و رنگ های بر پایه رزین‌های آکریلیک ترموپلاست در این گروه قرار می‌گیرند.و مهمترین ویژگی آنها، قدرت کشسانی و ماندگاری بسیار بالای آنهاست. این رنگ ها و چسب های ترافیکی ممکن است بر پایه ترکیبات آبی نیز ساخته شود.و به همین دلیل در رنگ آمیزی سطح خیابان‌ها و مسیرهای بین شهری گزینه‌ای مناسب و ایده آل به شمار می‌روند.

  • رنگ ترافیکی گرم ترموپلاست

رنگ‌های ترافیکی گرم ترموپلاست از لحاظ خواص فیزیکی و مکانیکی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند و بر پایه رزین‌های هیدروکربنی و به صورت جامد هستند. برای استفاده از این رنگ‌ها، لازم است که ابتدا ذوب شوند و با استفاده از روش اسپری یا سایر روش‌های رنگ آمیزی، بر روی آسفالت یا بتن به کار گرفته می‌شود. این رنگ ها سرعت خشک شدن بالایی دارند و به همین دلیل در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها بهترین گزینه ممکن هستند. شیوه ایده آل رنگ آمیزی رنگ‌های ترافیکی گرم ترموپلاست، استفاده از آنها با ضخامت ۲ تا ۳ میلیمتر با استفاده از روش اسپری است.

  • رنگ ترافیکی کلروکائوچو

استفاده از دو واژه کلر و کائوچو در اسم این گروه از رنگ های ترافیکی، به کاربرد آنها در ساختار رنگ اشاره دارد.و در حقیقت اصلی‌ترین ماده سازنده آنها، رزین‌های آلکیدی هستند که با استفاده از کلر و کائوچو اصلاح شده‌اند. این رنگ ها در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل از آنها برای خط کشی و خطوط ممتد در مناطق مختلف استفاده می‌شود.

  • رنگ ترافیکی چند جزئی

همانطور که از اسم رنگ نیز مشخص است، این رنگ ها از چند جزء ساخته می‌شوند.و ممکن است حتی رنگ بندی آنها نیز متفاوت باشد. ماده پایه و اصلی این رنگ‌ها، رزین‌های آکریلیک سخت شونده هستند که با مواد هاردنر (سخت کننده) مانند پراکسیدها سخت می‌شود. رنگ ترافیک اکریلیک به صورت ترکیبی بوده و سرعت خشک شدن آنها زیاد است، به همین دلیل برای رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده و همچنین علائم ترافیکی بر روی سطح خیابانها مناسب هستند.

 


بیشتر بخوانید : نوار شبرنگ ۳M


 

 چسب ترافیکی

چسب ترافیکی از پرکاربردترین انواع رنگ ها و چسب های ترافیکی است که از طریق آن می توانیم انواع تجهیزات ترافیکی را به سطوح بتنی، آسفالت خیابان و جاده ها بچسبانید. چسب اپوکسی دو جزئی از بهترین نمونه های چسب ترافیکی است که به عنوان چسب چشم گربه ای هم شناخته می شود. چسب اپوکسی دو جزئی دارای دو جز سخت شونده و عمل آوردنده است،.که پس از ترکیب، ماده حاصل شده قابل استفاده خواهد بود. چسب ترافیکی استاندارد ویژگی های مختلفی دارد،.که در خواص شیمیایی و مقاومت مکانیکی آن خلاصه می شوند. از جمله این ویژگی ها می توان از خشک شدن سریع،.اجرای آسان، قدرت چسبندگی بالا و در نهایت تحمل رطوبت.و تغییرات جوی مختلف نام برد.

قبل از خرید چسب دو جزئی اپوکسی باید اطلاعات کامل را.درباره نوع کاربرد چسب داشته باشید،.همین دانش سبب می شود که شما بدانید باید از کدامیک از.انواع چسب اپوکسی ترافیکی استفاده کنید.

شرکت تجهیزات ترافیکی ایمن ترافیک کالا با عرضه محصولات ترافیکی و پارکینگی سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان را دارد.

شبرنگ ترافیکی

شبرنگ ترافیکی از تجهیزاتی است که برای علامت گذاری، هشدار، مشخص کردن حریم ها و محدوده ها و… کاربرد دارند. مواد به کار رفته در شبرنگ ترافیکی، کمک می کند تا شب هنگام و در محیط های تاریک، با درخشش و انعکاسی که ایجاد می کند، قابل رویت باشد. شبرنگ ترافیکی، باید بتواند در شرایط مختلف، تغییرات جوی را تحمل کند. رطوبت بالا، شستشو، آغشته شدن به بنزین و مواد روغنی،.هیچکدام از این موارد نباید بر.روی برچسب شبرنگ ترافیکی تاثیر بگذارند.

 

انواع شبرنگ‌ ترافیکی

اگر گام اول را به درستی برداشته باشید، دقیقاً می‌دانید که هدف شما از خرید شبرنگ ترافیکی چیست و باید به دنبال چه گزینه‌هایی بگردید.که با یک جستجو در وب می توانید از مدل های مختلف و مشخصات آنها اطلاعات لازم را کسب کنید. اگر برای نصب محدودیت زمانی دارید (مانند نصب شبرنگ ترافیکی در تونل‌ها).استفاده از برچسب‌ های ترافیکی مناسب‌تر است. معمولاً شبرنگ‌ها در رنگهای اصلی سفید، فسفری و.قرمز و یا حتی زرد و آبی رنگ عرضه می‌شوند. انتخاب رنگ و طرح شبرنگ نیز به.هدف شما و محل استفاده از آن‌ها بستگی دارد.

برای اطلاع از قیمت رنگ و چسب ترافیکی به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

 

خرید شبرنگ ترافیکی

 

تاثیرات محیطی در خرید رنگ ها و شبرنگ های ترافیکی

با توجه به اقلیم جغرافیایی و منطقه مورد نظر از لحاظ موارد ترافیکی و ….تهیه محصولات ترافیکی متغیر می باشد. حال اگر ما شبرنگ‌ های ترافیکی را به صورت یک برچسب.در نظر بگیریم، هر کدام.از این شرایط محیطی یک تأثیر خاص و منحصر به فرد بر روی آن خواهند گذاشت. و باید از شبرنگ‌ های متناسب.با آن محیط استفاده کنیم. حتی خرید شبرنگ ترافیکی برای فضای داخلی.تونل با فضای بیرونی آن نیز متفاوت است.

 

 قیمت تهیه شبرنگ های ترافیکی

معمولاً شبرنگ ها از ماده پی وی سی ساخته می‌شوند، که طول عمر بالایی داشته باشند و انعطاف پذیری لازم برای چسباندن در شرایط مختلف را داشته باشند. برای دیده شدن.در نور کم یا در طول شب از برخی مواد شیمیایی فلورسانس در ساخت آن استفاده می کنند. این ویژگی ها در بیشتر شبرنگ ها و چسب های ترافیکی مانند چسب اپوکسی دو جزئی مشترک است اما شرکت های با توجه.به نیاز مشتری.و محل مورد استفاده آن با توجه شرایط جوی، ترافیکی و ….مدل های مختلفی با مواد تشکیل دهنده خاص تهیه می کنند.که عامل تاثیر گذاری در تعیین قیمت چسب اپوکسی دو جزئی و سایر محصولات می باشد.

 

مدل های موجود شبرنگ‌ های ترافیکی در بازار:

شبرنگ اوری (Avery)آمریکا

شبرنگ کیوالایت Kiwalite

شبرنگ 3M 

شبرنگ DM

شبرنگ TAT

اگر چه انتخاب و خرید رنگ ترافیکی به نیاز و هدف اصلی شما بستگی دارد، اما اگر درک درستی از محصول مورد نیاز خود نداشته باشید، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوید. پس با کارشناسان ایمن ترافیک در تماس باشید، تا آنها شما را در جهت خریدی بهتر راهنمایی کنند.

 

حامی مجله ایمن ترافیک در شبکه های اجتماعی باشید.و با نظرات خود در بهبود مطالب، یاری رسان ما باشید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. در صورتی که بخواهیم پارکینگ رو رنگ کنیم برای خرید رنگ پارکینگی چه باید کرد؟

    1. سلام وقت بخیر، خرید رنگ ترافیکی به صورت اینترنتی از طریق فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا مقدور است. اما در صورت نیاز به خط کشی پارکنیگ نیز می توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا