شهر و جادهتجهیزات ترافیکی

خط کشی ترافیکی با رنگ Water Based

رنگ های مورد استفاده برای خط کشی ترافیکی خیابان ها، بزرگراه ها و پارکینگ ها از تنوع بالایی برخوردار هستند و هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. Water Based یکی از رنگ های ترافیکی مرغوب محسوب می شود، که نه تنها با محیط زیست سازگار است، بلکه از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار می باشد. جالب است بدانید که رنگ ترافیکی Water Based تنها پس از گذشت دو دقیقه کاملا خشک می شود. این در حالی است که سایر رنگ های معمولی در شرایط عادی برای خشک شدن حدود ۲۵ دقیقه زمان لازم دارند.

 

خط کشی ترافیکی

 

زمان مناسب برای خط کشی ترافیکی

زمان مناسب برای نشانه گذاری و خط کشی ترافیکی از اوایل بهار تا اواخر پاییز می باشد. زیرا شرایط دمایی مناسب برای نشانه گذاری توسط رنگ ترافیکی Water Based دمای حداقل ۳۵ درجه فارنهایت و حداکثر ۱۲۰ درجه فارنهایت است، که بیشتر در این ماه های سال محقق می شود. خوب است بدانید که این رنگ ترافیکی برای سطوح آسفالت و بتن ساخته شده است، البته به شرطی که قبل از نشانه گذاری تمیز و خشک شده باشند. برای سطوح بتنی بهتر است که حداقل ۳۰ روز از ساخت آن گذشته باشد تا رنگ ترافیکی Water Based به خوبی روی آن بچسبد.

 

ممکن است هنگامی که درپوش رنگ را باز می کنید تصور کنید رنگ از کیفیت خوبی برخوردار نیست، زیرا مات و کم رنگ به نظر می رسد. اما بهتر است بدانید که برای جلوگیری از خشک شدن رنگ، در پایان با یک لایه نازک از آب، سطح روی آن پوشانده می شود. بنابراین می بایست قبل از استفاده با یک میکسر مکانیکی آن را کاملا مخلوط کنید.

 

تجهیزات ترافیکی

 

نحوه اجرای رنگ ترافیکی

قبل از خط کشی خیابانها یا پیاده رو، اطمینان حاصل کنید که سطوح مورد نظر کاملا خشک باشند. اگر در پیش بینی آب و هوا بارندگی وجود داشت، فراموش نکنید که پس از خط کشی تا اولین بارندگی می بایست حتما یک ساعت فاصله باشد. فراموش نکنید که برای خط کشی ترافیکی با رنگ Water Based می بایست از ماشین مخصوص استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که سطح جاده می بایست عاری از هر آلودگی، خاک و گرد و غبار باشد، به خصوص سطوح بتنی. بنابراین با استفاده از دمنده یا جارو برقی سطح زمین را قبل از نشانه گذاری و خط کشی کاملا تمییز کنید.

لازم به ذکر است، سطوحی که به تازگی و برای اولین بار نشانه گذاری می شوند به دو لایه رنگ ترافیکی نیاز دارند. بنابراین می بایست دو بار و به فاصله حداقل ۴۵ دقیقه خط کشی شوند.

 

درباره دستگاه خط کشی خیابان بیشتر بدانید.

برای اطلاع از قیمت رنگ خط کشی خیابان به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا