راهنمای خرید

استاندارد خط کشی پارکینگ برای مجتمع های مسکونی

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله قصد داریم با معرفی استاندارد خط کشی پارکینگ شما را در اجرای بهتر خط کشی پارکینگ راهنمایی کنیم. اگر تاکنون به یک پارکینگ بزرگ در مجتمع‌های ساختمانی مراجعه کرده باشید، یا خودرو خود را در یک پارکینگ عمومی رو باز پارک کرده باشید، دیده اید که وجود خط کشی پارکینگ توانسته تا حدود زیادی دردسرهای شما را برای پیدا کردن جای مناسب برای خودروتان و مسیر یابی کم کند.

همه ما در طول رانندگی خود احتمالاً به پارکینگ و استفاده از فضای آن نیاز خواهیم داشت و مجبور می‌شویم که خودروی خود را به مدت چند ساعت رها کنیم، اینجاست که پیدا کردن یک محل پارک مناسب اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند.

مسائلی مانند نبود خودرو در مسیر سایر خودروها، ایمن بودن فضای پارک، اشغال نکردن فضای پارک سایر افراد و عدم ایجاد مزاحمت برای سایرین، مواردی هستند که با وجود اجرای خط کشی پارکینگ احتمال وقوع آنها کمتر می شود.

با توجه به فراگیر بودن این مسئله، در این مطلب ابتدا سعی می‌کنیم که یک تعریف مشخص از خط کشی پارکینگ ساختمان ها، منازل و پارکینگ‌های عمومی داشته باشیم و فاکتورهای مختلف تاثیرگذار بر روی آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

با ما در گروه ایمن ترافیک کالا همراه باشید.

خط کشی پارکینگ آپارتمان

خط کشی پارکینگ آپارتمان حریم پارک ماشین را در پارکینگ آپارتمان مشخص می کند. خط کشی پارکینگ آپارتمان به محیط پارک در آپارتمان نظم می دهد. پارکینگ آپارتمان برای محل پارک موتور و خودرو توسط رنگ ها مشخص می شود و با خط کشی پارکینگ آپارتمان موجب می شود از حداکثر محیط استفاده شود. خط کشی پارکینگ آپارتمان باعث می شود فرد به خوبی متوجه محل پارک شوند و مانع به وجود آمدن تصادف در محل پارکینگ آپارتمان گردد.

خط کشی پارکینگ آپارتمان

خط کشی پارکینگ محوطه

خط کشی پارکینگ محوطه به پارک خودروها نظم می دهد و مانع از ترافیک برای پارک خودرو و وسیله های نقلیه می گردد. اگر خط کشی پارکینگ محوطه کار و ساختمان انجام نشود برای خروج و ورود خودروها مشکلات زیادی ایجاد می شود که این کار وقت زیادی از افراد تلف می کند و بین افراد تنش زیادی به وجود می آورد.
خط کشی پارکینگ محوطه باید با استفاده از متخصصین بر طبق اصولی انجام شود. خط کشی پارکینگ محوطه به سه مدل خط کشی مورب ، موازی و عمودی انجام می شود. با رعایت این نوع خط کشی پارکینگ محوطه رانندگان راحتتر با سرعت و نظم خاصی خودرو را در محل مشخص پارک می کنند.

خط کشی پارکینگ ساختمان مسکونی

خط کشی پارکینگ ساختمان مسکونی به راننده کمک می کند تا راننده جهت، مرز و فضای پارکینگ ار به خوبی درک کند و به خوبی خودرو را در محل مورد نظر پارک کند. خطوط خط کشی پارکینگ ساختمان مسکونی با رنگ های مختلفی مانند زرد و سفید انجام می شود.

خط کشی پارکینگ ساختمان مسکونی با خط کشی دقیق و طراحی مناسب علائم پارکینگ کمک می کند تا با سازماندهی فضای پارکینگ فرآیند پارک کردن خودرو برای راننده راحت تر انجام شود. در انتخاب رنگ های خط کشی پارکینگ ساختمان مسکونی باید به این چند نکته زیر توجه کرد.

  • در موقعیت های مختلف روشنی و تاریکی به خوبی دیده شود.
  • در مقابل رطوب و خیسی مقاوم باشد.
  • در مقابل عبور مرور خودرها مقاومت زیادی داشته باشد.

خط کشی پارکینگ محوطه

اجرای خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ ساختمان یا خط کشی پارکینگ‌ های عمومی به عنوان خطوطی از پیش تعیین شده تعریف می‌شوند، که به کمک آنها فضای پارکینگ به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و هر کدام از خودروها با توجه به دسته بندی‌های صورت گرفته، می‌توانند در این فضا قرار گیرند.

اهمیت این خط کشی‌ها در ساختمان‌های بزرگ و در پارکینگ‌های عمومی بسیار زیاد است و از تنش‌های زیادی جلوگیری می‌کند. وقتی که شما در یک مجتمع بزرگ سکونت دارید و یک فضای مشخص و تعریف شده برای خودرو شما وجود دارد، طبیعتاً این جایگاه به عنوان حریم خصوصی شما در نظر گرفته شده و هیچ شخصی نمی‌تواند از آن استفاده کند.

خط کشی پارکینگ ساختمان

اما در مورد چرایی اجرای خط کشی پارکینگ منازل و پارکینگ‌ های عمومی می‌توانیم به نکات متعددی اشاره کنیم:

  • این خط کشی‌ها از وجود تنش بین ساکنین یک ساختمان جلوگیری می‌کنند؛
  • این خط کشی‌ها باعث استفاده بهینه از فضای پارکینگ می‌شوند؛
  • این خط کشی‌ها یک فضای تعریف شده در اختیار هر فرد قرار می‌دهند؛
  • این خط کشی‌ها مسیر عبور و مرور خودروها در پارکینگ را مشخص می‌کنند؛
  • این خط کشی‌ها از ایجاد ترافیک و تجمع بیخود خودروها جلوگیری می‌کنند؛
  • در نهایت، این خط کشی‌ها در پارکینگ‌ های عمومی به گرفتن آمار از وضعیت خودروهای موجود در پارکینگ کمک می‌کنند.

اجرای خط کشی پارکینگ – خط کشی طولی

یکی از انواع خط کشی های پارکینگ خط کشی های طولی است. که عرض این نوع خط کشی ها و یا حتی فاصله خالی و پر بودن آنها بر حسب موقعیت مکانی است، که پارکینگ در آن قرار دارد.

به عنوان مثال خط کشی طولی در پارکینگ ها به شکلی است که در قسمت های فرعی عرض خط های طولی 12 سانتی متر است. و بین هر 3 متر خط کشی طولی، 5 متر فاصله وجود دارد. اما در قسمت های اصلی پارکینگ ها عرض خط های طولی 15 سانتی متر و بین هر 8 متر خط کشی طولی، 13 متر فاصله خواهد بود.

استاندارد خط کشی پارکینگ

انواع خط کشی پارکینگ – خط کشی عرضی

خط کشی های عرضی شامل خط حق تقدم، خط ایست، گذرگاه عابرپیاده و خط کشی محل های توقف و یا همان پارکینگ ها می‌شود. که رنگ همه آنها طبق قوانین راهنمایی و رانندگی سفید است و تنها رنگ داخلی جزیره های جدا کننده متفاوت است و به طور معمول به رنگ زرد دیده می‌شود.
اندازه های این نوع از خط کشی ها طبق سفارش مشتری ، نوع پارکینگ و تعداد احتمالی خودرو هایی که در پارکینگ قرار خواهند گرفت متفاوت است.

انواع خط کشی پارکینگ

خط کشی پارکینگ از موارد بسیار مهم در طراحی و ساخت پارکینگ هاست. خط کشی پارکینگ ساختمان مسکونی و محوطه ها از موارد بسیار مهم در طراحی و ساخت پارکینگ هاست که در ادامه به معرفی 6 نوع از آنها می پردازیم:

انواع خط کشی

  1. خط کشی پارکینگ عمودی: این خطوط برای جداسازی پارکینگ ها و ایجاد فضای مجزا برای هر خودرو استفاده می شود.
  2. خط کشی پارکینگ افقی: این خطوط برای نشان دادن جهت حرکت خودروها در پارکینگ استفاده می شود.
  3. خط کشی پارکینگ دوتایی: این خطوط برای جداسازی پارکینگ ها و ایجاد فضای مجزا برای هر خودرو استفاده می شود.
  4. خط کشی پارکینگ زاویه دار: این خطوط برای نشان دادن زاویه پارکینگ ها در فضای محدود استفاده می شود.
  5. خط کشی پارکینگ منحنی: این خطوط برای پارکینگ های با فضای منحنی و چرخشی استفاده می شود.
  6. خط کشی پارکینگ ترافیک: این خطوط برای نشان دادن جهت حرکت خودروها در پارکینگ و همچنین جهت حرکت دروازه ها و مسیرهای ورود و خروج استفاده می شود.

رنگ های خط کشی پارکینگ

رنگ هایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل دو دسته رنگ های تک جزئی و دو جزئی می‌شوند که در ادامه بررسی برخی از ویژگی های این دسته از رنگ ها که برای اجرای خط کشی پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌پردازیم. برای اطلاع از قیمت خط کشی پارکینگ و خرید آن با مشاوران سایت ایمن ترافیک کالا در تماس باشید.

استاندارد خط کشی پارکینگ

رنگ های تک جزئی:

این نوع از رنگ ها در دو رنگ زرد و سفید مات ارائه می‌شوند. بازتاب این نوع از رنگ ها 75 درصد و قدرت پوشانندگی آن ها 320 گرم در متر مربع برای لایه هایی است که با ضخامت 200 میکرون روی سطح قرار می‌گیرند. زمانی که برای خشک شدن این دسته از رنگ ها لازم است حداقل 5 تا 10 دقیققه برای خشک شدن سطحی و 2 تا 4 ساعت برای خشک شدن کامل آن ها است.

رنگ های دو جزئی:

فام رنگ هایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد استفاده قرار می‌گیرند سفید و در ضخامت هایی بین 3000 تا 5000 میکرون ارائه می‌شود. زمانی که برای خشک شدن این نوع از رنگ ها به طول می‌انجامد بین 20 دقیقه تا 24 ساعت برای خشک شدن کامل آن است.
رطوبت سطحی که رنگ دو جزئی روی ان اجرا می‌شود حداکثر 5 درصد و دمای آن باید بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد نسبت به نوع رنگ تنظیم شود تا زنگ به طور کامل رو سطح قرار بگیرد.

استاندارد خط کشی پارکینگ

پس با این وجود، تقریباً می‌توان ادعا کرد که استفاده از خط کشی پارکینگ ساختمان و منازل، در مجتمع‌های مسکونی و پارکینگ تجاری  و همچنین در پارکینگ‌های عمومی ضروری و مهم است. اما در مورد استاندارد خط کشی پارکینگ و نحوه استفاده از رنگ خط کشی پارکینگ و همچنین قیمت آن نکات مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

استاندارد خط کشی پارکینگ شامل مجموعه ای از قوانین و مقررات است که برای طراحی و ساخت پارکینگ ها باید رعایت شود. استاندارد خط کشی پارکینگ شامل ابعاد و فواصل بین خطوط، رنگ های استفاده شده، نوع و ضخامت خطوط، نوع نشانگرها و علائم ترافیکی است.

استاندارد خط کشی پارکینگ باید با توجه به محل پارکینگ، نوع و تعداد خودروهایی که قرار است پارک شوند و فضای موجود در پارکینگ تعیین شود. همچنین، باید با قوانین و مقررات مربوط به ترافیک و ایمنی هماهنگ شود.

به عنوان مثال، در برخی کشورها، رنگ سفید برای خطوط عمودی و زرد برای خطوط افقی استفاده می شود. همچنین، ضخامت خطوط باید به گونه ای باشد که در شرایط نور کافی و در فواصل دور قابل مشاهده باشد.

استاندارد خط کشی پارکینگ برای افزایش ایمنی و راحتی کاربران پارکینگ ها بسیار مهم است و باید به دقت رعایت شود.

استاندار های رنگ خط کشی پارکینگ

اولین نکته‌ای که در قالب استاندارد خط کشی پارکینگ برای این خطوط تعریف می‌شود، رنگ خط کشی پارکینگ ساختمان است، که انتخاب آن به شرایط مختلفی بستگی دارد. در حقیقت، به این شکل نیست که ما یک برس، قلم مو یا یک غلتک رنگ آمیزی برداریم و فضای پارکینگ را به چند بخش مختلف تقسیم کنیم. بلکه در انتخاب رنگ پارکینگ باید چهار مورد زیر را مد نظر داشته باشیم:

تجهیزات و لوازم پارکینگی

دیده شدن در شرایط مختلف روشنایی و تاریکی

فراموش نکنیم که اولین و مهمترین ویژگی خطوط یک پارکینگ این است که از داخل خودرو یا به هنگام پیاده شدن دیده شوند و قابلیت هدایت افراد به قسمت‌های مختلف را داشته باشند. اگر تاکنون در طول رانندگی خود در شب از خطوط سفید جاده یا از تابلوهای کناری استفاده کرده باشید، این موضوع را بیشتر درک می‌کنید.

در هر صورت رنگ‌های سفید حاوی دانه‌های درخشان، رنگ‌های حاوی عناصر فلورسنت، رنگ‌های نارنجی، سبز و فسفری و پوشش‌های اپوکسی برای انتخاب به عنوان رنگ خط کشی پارکینگ مناسب هستند.

مقاومت رنگ در برابر رطوبت و آب

اگر هدف شما رنگ آمیزی یک پارکینگ باشد، در پارکینگ‌های عمومی مسئله شرایط جغرافیایی و بارش باران و برف اهمیت زیادی دارد و در پارکینگ ساختمان‌ ها و منازل، مسئله شست و شوی پارکینگ یا حتی شست و شوی خودرو در پارکینگ مطرح است.
اگر رنگ استفاده شده برای خط کشی‌های پارکینگ مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب نداشته باشد، سریعاً پاک شده و باید مجدداً آنها را رنگ آمیزی کرد. رنگ‌های پلاستیکی و رنگ‌های روغنی برای این مورد مناسب هستند.

مقاومت مکانیکی بالای رنگ

تردد بالا و عبور خودرو با وزن‌های مختلف از ویژگی‌های پارکینگ‌هاست. از طرفی دیگر احتمال سقوط وسایل و ابزارهای تعمیر کاری نیز در پارکینگ وجود دارد، پس داشتن مقاومت مکانیکی بالا نیز برای رنگ خط کشی پارکینگ ساختمان ضروری است و باعث بالا رفتن و طول عمر آن می‌شود.

یکپارچگی و ثبات رنگ خطوط

هر چه میزان یکپارچگی و نفوذ ناپذیری یک لایه بیشتر باشد، طبیعتاً نفوذ مواد آلاینده و مواد خورنده به بخش‌های داخلی آنها کمتر بوده و در نتیجه طول عمر آنها بیشتر می‌شود. اگر در بازار به دنبال یک رنگ برای اجرای خط کشی پارکینگ خودرو هستید، سعی کنید از رنگ‌های پلیمری و یکپارچه برای این منظور استفاده کنید.

در این مورد می‌توانید با گروه ایمن ترافیک کالا در تماس باشید، تا کارشناسان ما نحوه انتخاب بهترین رنگ پارکینگی ممکن را در اختیار شما قرار دهند.

نحوه خط کشی پارکینگ

بعد از انتخاب رنگ، نحوه خط کشی پارکینگ اهمیت پیدا می‌کند و لازم است که شرایط مناسب و ااستاندارد خط کشی پارکینگ را برای آن فراهم کنیم، تا از طول عمر بالای آن مطمئن شویم. مسلماً هر چه دقت ما در این فاکتورها بالاتر باشد، کیفیت کار ما در اجرای خط کشی پارکینگ بهتر خواهد بود.

خط کشی اصولی پارکینگ

  • رنگ مورد استفاده باید استحکام بالایی داشته باشد. قبل از هر چیزی لازم است که میزان استحکام و کیفیت رنگ در حد استاندارد و قابل قبول باشد. موارد مختلفی برای انتخاب رنگ مطرح شد، اما در هر صورت باید در عمل نیز رنگ انتخابی ما مقاوم بوده و در برابر شرایط محیطی و در برابر مسائل مکانیکی پایدار باشد.
  • لازم است سطح پارکینگ به اندازه کافی تمیز و خشک باشد. در مورد اجرای خط کشی پارکینگ نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشیم این است که چسبندگی بین رنگ و سطح پارکینگ مشخص می‌کند که پایداری آنها تا چه اندازه بالا است.
    پس لازم است که در کنار توجه به مسئله نوع رنگ، مسئله تمیز بودن سطح پارکینگ و خشک بودن آن نیز مورد توجه قرار گیرد. رنگ‌های روغنی و رنگ‌های اپوکسی از میزان چسبندگی بسیار بالایی برخوردارند، اما هرچه سطح پارکینگ تمیزتر و خشک‌تر باشد، این چسبندگی بهتر خواهد بود و کیفیت کار نهایی ما در حد استاندارد قرار می‌گیرد.
  • توجه کنید که علائم و خط کشی ها واضح و مشخص باشند. در مورد انتخاب رنگ و دیده شدن آن در شرایط مختلف توضیح دادیم، اما واضح بودن خط کشی و علائم فقط به انتخاب رنگ بستگی ندارد و لازم است که از الگوها و طرح‌های استاندارد و عمومی استفاده کنیم.
    اگر از طرح‌هایی مطابق با سلیقه شخصی خود استفاده کنیم، به احتمال زیاد افرادی هستند که درک چندانی از این خطوط و یا طرح‌های آنها نخواهند داشت. پس لازم است که الگوهای عمومی مانند تابلوهای راهنمایی و رانندگی یا شماره و حروف در این مورد استفاده کنیم و تا حد الامکان از یک زبان مشترک در مورد همه استفاده شود.

تجهیزات خط کشی پارکینگ ساختمان

پس از انتخاب رنگ و بررسی نحوه خط کشی، لازم است که به تجهیزات مورد نیاز برای اجرای خط کشی پارکینگ خودرو بپردازیم و نشان دهیم که با چه تجهیزاتی امکان پیاده سازی چنین الگوهایی فراهم می‌شود. اصلی‌ترین فاکتوری که بر روی انتخاب تجهیزات تأثیر گذار است، مسئله نوع کار و حجم آن است. هرچه حجم کار بالاتر باشد، لازم است که از دستگاه‌های پیشرفته‌تر با سرعت بالاتر استفاده شود، مانند استفاده از دستگاه خط کشی خیابان برای خط کشی جاده ها و خیابان ها .

برس های رنگ آمیزی معمولی یا قلم مو

این برس ها معمولاً برای رنگ آمیزی و خط کشی کف پارکینگ منازل و ساختمان‌هایی استفاده می‌شود که حجم کار آنها چندان بالا نیست. برای کسانی که از رنگ‌های روغنی معمولی استفاده می‌کنند، قلم مو ابزاری سبک و راحت است، اما در مورد رنگ‌های اپوکسی و رنگ‌های پلیمری باید به سراغ تجهیزات دیگری بروید که رنگ را به اندازه بیشتر کش می‌دهند.

غلطک های رنگ آمیزی

غلطک های رنگ آمیزی به دلیل قابلیت تنظیم دسته آنها و همچنین سرعت بالا در حرکت، طرفداران زیادی دارند و برای پروژه‌های بزرگ و کوچک می‌توان از آنها استفاده کرد. سرعت این غلطک ها در اجرای خط کشی کف پارکینگ بسیار بیشتر از برس های رنگ آمیزی است، اما در هر صورت این ابزارها نیز به کارهای مکانیکی نیاز دارند، که ممکن است استفاده از آنها خسته کننده باشد.

ماشین آلات رنگ آمیزی مخصوص

این ماشین ها بهترین، سریع‌ترین، دقیق‌ترین و البته گران‌ترین تجهیزات رنگ آمیزی و خط کشی پارکینگ ساختمان و پارکینگ‌های عمومی هستند، که نمونه‌های بزرگ‌تر آن‌ها را احتمالاً در خط کشی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها دیده‌اید.

مهم‌ترین ویژگی این دستگاه خط کشی خیابان این است که دقت بالایی به همراه حجم کار زیاد در اختیار ما قرار می‌دهند، که می‌توانیم پروژه‌های بزرگ را با تکرار پذیری بالا انجام دهیم. کار مکانیکی و همچنین کثیف کاری این ماشین‌آلات بسیار کمتر است و تنها ایراد دستگاه خط کشی جاده، گران بودن است.

برچسب خط کشی پارکینگ

یکی از نکاتی که احتمالاً تا الان به آن توجه نداشته‌اید، این است که قرار نیست تمامی خط کشی‌های پارکینگ‌ها به کمک رنگ و پوشش‌های اپوکسی انجام شود. برچسب‌ها یکی دیگر از ابزارهایی هستند که برای این خط کشی‌ها استفاده می‌شوند و اتفاقاً کار کردن با آنها بسیار راحت‌تر و ساده‌تر از رنگ است.
برچسب خط کشی پارکینگ مانند چسب‌های نواری معمولی هستند که به راحتی بر روی سطوح مختلف از جمله کف پارکینگ چسبیده و امکان خط کشی آنها را فراهم می‌کند.

نکته مهم و امیدوار کننده در استفاده از برچسب خط کشی پارکینگ ساختمان در این است که سرعت کار آنها بسیار بالا است و به راحتی می‌توان یک پارکینگ در حجم بزرگ را خط کشی کرد. جالب است بدانید که برداشتن این برچسب‌ها نیز چندان سخت نیست و افراد معمولی نیز به راحتی می‌توانند آنها را جدا کرده و در محلی دیگر نصب کنند.

خط کشی پارکینگ ساختمان مسکونی

قیمت خط کشی پارکینگ

آخرین مسئله‌ای که بدون شک برای همه ما اهمیت ویژه‌ای دارد، بحث قیمت خط کشی پارکینگ ساختمان و منازل است. قیمت‌گذاری این فرایند کمی پیچیده به نظر می‌رسد و لازم است از چند جنبه مختلف به آن توجه داشته باشیم.
برای برخی، فقط بحث قیمت رنگ خط کشی اهمیت دارد و چندان توجهی به اجرای آن ندارند، اما فراموش نکنید که اجرای خط کشی پارکینگ شامل خرید رنگ، تمیز کاری و آماده سازی، اجرا و سایر کارهای اضافی است. پس اگر به دنبال قیمت خط کشی پارکینگ خودرو هستید، باید چهار مورد زیر را در نظر داشته باشید:

  • کیفیت و مشخصات رنگ خط کشی

اینکه از چه رنگی استفاده می‌کنید، چه کیفیتی داشته باشد، در برابر چه شرایطی مقاوم باشد و مربوط به چه برندی باشد، تعیین می‌کند که قیمت نهایی رنگ به چه صورت است و چه تاثیری بر قیمت نهایی خط‌کشی دارد. طبیعتاً هر چه از رنگ‌های با کیفیت‌تر و بهتر استفاده کنید، قیمت تمام شده نهایی نیز بالاتر خواهد بود.

  • حجم کار و ساعات کاری

مطمئن باشید که قیمت خط کشی یک پارکینگ ساختمانی با قیمت خط کشی یک پارکینگ عمومی بسیار متفاوت است و دلیل این تفاوت به حجم کار و ساعات کاری آنها بر می‌گردد. در واقع در بررسی‌های اولیه به شما گفته می‌شود که این پروژه چقدر زمان می‌برد و به چه تعداد نیرو نیاز دارد. هرچه این اعداد بزرگتر باشند، قیمت خط کشی پارکینگ نیز بالاتر خواهد بود.

  • وضعیت شرکت و سابقه کاری آنها

تأثیر این مورد به اندازه دو مورد قبلی نیست، اما برخی از شرکت‌ها به دلیل سابقه طولانی‌تر در این زمینه و داشتن نمونه کارهای باکیفیت‌تر، با استقبال بیشتری از طرف مشتریان مواجه می‌شوند و به همین دلیل سعی می‌کند که قیمت خود را نسبت به سایر رقبا بالاتر انتخاب کنند. این مسئله بر روی قیمت نهایی تأثیر گذار است.

  • بخش‌های اضافی

ممکن است در جریان اجرای خط کشی پارکینگ به نصب برخی تجهیزات اضافی یا رنگ آمیزی قسمت‌هایی از دیوار یا کف نیاز داشته باشید، که هر کدام از این بخش‌های اضافی در نهایت به بالاتر رفتن قیمت کار منجر خواهد شد.

تقریباً سعی کردیم در این مطلب تمامی موارد مربوط به خط کشی پارکینگ رو در این مطلب عنوان کنیم و جزئیات آن‌ها را شرح دهید. اگر هنوز هم در این مورد ابهام دارید، با گروه ایمن ترافیک کالا در تماس باشید تا کارشناسان ما جزئیات و موارد جانبی دیگر را در اختیار شما قرار دهند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. کاش یکی پیدا میشد این پارکینگ مجتمع ما رو رنگ می کرد، قیمت رنگ پارکینگی چنده، چقدر تموم میشه پامون

    1. سلام برای خرید رنگ پارکینگی و براورد هزینه خط کشی پارکینگ بهتر است با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا با ارائه وسعت پارکینگ به صورت دقیق از قیمت نهایی اطلاع بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا